سیستم نمای پانچ متال

۵ بازديد


سیستم نماهای پانچ فلزی

در میان انواع نماهای فلزی در ساختمان‌سازی، سیستم نمای پانچ متال را داریم. نمای فلزی پانچ متال سوراخ‌دار است و در دسته نماهای مدرن و جدید قرار می‌گیرد. مزیت استفاده از سیستم نماهای پانچ فلزی سرعت اجرای بالای آن‌ها است.

نمای پانچ به‌صورت پیش‌ساخته در بازار موجود است و استفاده از آن در نمای بیرونی ساختمان‌ها علاوه بر زیبایی، نورپردازی مناسبی دارد. فراموش نکنید در نمای پانچ متال از متریال‌هایی مانند آلومینیوم، آهن و گاهی فولاد و کامپوزیت استفاده می‌شود.

سیستم نمای پانچ متال چیست؟

در سیستم نما های فلزی، پانل‌های طرح‌دار فلزی از جنس آلومینیوم و آهن که با کمک لیزر cnc یا دستگاه پانچ بر سطح آن‌ها طرح‌های خاص ایجاد می‌شود را ورق پانچ متال می‌گویند. مهم‌ترین کاربرد و استفاده از ورق‌ های پانچ متال در نمای بیرونی ساختمان‌ها است.

در سیستم نمای پانچ متال این متریال کاربردی و مدرن به‌عنوان پوسته دوم در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. جهت اتصال پانل‌ها از پیچ‌های نمایان یا مخفی استفاده می‌شود. ویژگی خوب سیستم نماهای پانچ فلزی این است که پنل‌ها می‌توانند به‌تنهایی طرح جداگانه داشته باشند یا اینکه نمایانگر یک طرح یکپارچه باشند.

ویژگی های سیستم نماهای پانچ فلزی

با‌توجه‌به نوع اجرا و نصب سیستم نماهای پانچ فلزی در نصب آن‌ها نیاز به ملات خاصی نیست و با جوش و پیچ نصب می‌شوند. نمای فلزی پانچ متال یکی از انواع نماهای مدرن در ساختمان است و از ساختمان در برابر عوامل محیطی به‌خوبی  محافظت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های سیستم نمای پانچ متال می‌توانیم به تنظیم و کنترل نور ورودی به ساختمان اشاره کنیم.

به دلیل سوراخ‌ها و شکاف‌های ایجاد شده بر روی ورق های پانچ متال در ساختمان و خانه‌هایی که از نور خورشید بهره می‌برند، می‌توان نور ورودی را کنترل کرد. مزیت استفاده از نور خورشید کاهش مصرف انرژی در فصل سرما و کاهش هزینه است. علاوه بر تمام ویژگی‌های گفته شده نمای پانچ متال زیبایی ظاهری خاص و مدرنی را به ساختمان‌ها می‌بخشد. همچنین باتوجه‌به استحکام و مقاومتی که دارد، در نقاط جغرافیایی و شرایط اقلیمی متفاوت قابل‌نصب است.

سیستم نمای پانچ متال؛ کاربرد و مزایا

باتوجه‌به ویژگی‌های خوب نمای فلزی پانچ متال علاوه بر استفاده در نمای بیرونی ساختمان‌ها می‌توانیم برای ایجاد پارتیشن، در سقف، دیوارها، دکوراسیون داخلی هتل و خانه و… از آن استفاده کنیم. از مزایای خوب سیستم نمای پانچ متال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تنوع بالا در رنگ و طرح
  • نسبت به دیگر نماها سرعت اجرای بالایی دارد
  • ایجاد تهویه مناسب در ساختمان
  • تنظیم و کنترل نور دریافتی طبیعی خورشید
  • قابل‌اجرا بر روی انواع مصالح ساختمانی
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر عوامل جوی

روش های نصب نمای پانچ متال

در اجرا و نصب نمای پانچ متال از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. قبل از اشاره به روش‌های نصب سیستم نماهای پانچ فلزی فاکتورهایی که بر زیبایی این نوع نما تأثیر دارند را نام می‌بریم. این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • نوع فلز طرح و مدل با کاربری ساختمان متناسب باشد
  • از ورق های پانچ متال با قطرهای متفاوت استفاده شود
  • عدم استفاده از الگوی و چند طرح ناهمگون

بسته به شرایط و نوع سازه نصب سیستم نمای پانچ متال به روش‌های زیر انجام می‌شود:

  • استفاده از روش خم بر روی سازه‌های فلزی
  • نصب و اجرا از طریق براکت فلزی بر روی پوسته
  • استفاده از سیستم کامپوزیت
  • نصب و اجرا از طریق پیچ از رو به زیرسازی نما

مکان مناسب استفاده از نمای پانچ متال

با‌توجه‌به ویژگی‌های سیستم نمای پانچ متال و متریال استفاده شده، پانل‌های پانچ متال مقاومت بالایی دارند. به‌راحتی می‌توانید در ساختمان‌های اداری، تجاری، کتابخانه‌ها، فروشگاه‌ها، ساختمان‌های صنعتی و… از این نما استفاده کنید. استفاده از نمای فلزی پانچ متال در نمای بیرونی ساختمان‌ها علاوه بر ایجاد یک نمای مدرن، زیبایی ساختمان را چندین برابر می‌کند.

اگر انتخاب شما در پروژه خود استفاده از نمای پانچ متال است می‌توانید تمامی مراحل از طراحی، اجرا و نصب را به تیم حرفه‌ای و کارشناسان دالفا بسپارید. شرکت دالفا، یک شرکت معتبر در زمینه ساخت نماهای فلزی است و این سیستم را باکیفیت بالا و طراحی مدرن ارائه می‌دهد. در کل، سیستم نماهای فلزی، یک راه‌حل جدید و مؤثر در زمینه ساخت‌وساز است که به کاهش هزینه‌های ساختمان، بهبود سازگاری با سیستم‌های جدید و کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.