نماهای آلومینیومی

۶ بازديد


نماهای آلومینیومی چیست؟

می دانیم که نما جز جدایی ناپذیر از ساختمان است که علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به سازه بخشیده است، در زیبایی ظاهر شهر نیز بسیار تاثیرگذار است. می توان گفت ابتدایی‌ترین و حتی از لحاظ قدمت اولین وظیفه ای که نما برعهده دارد وظیفه زیبایی و حفاظت می باشد. آلومینیوم با داشتن ویژگی های منحصر به فردی که دارد، انقلاب جدیدی در صنعت ساختمان سازی و مهندسی معماری ایجاد کرده است. امروزه نماهای آلومینیومی به دلیل داشتن قابلیت هایی همچون شکل پذیری بالا، طراحی و اتصال آسان، و همچنین داشتن تنوع، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در صنعت ساختمان سازی با انتخاب نمای مناسب می توان سازه های زیبایی ساخت، که در حوادثی نظیر زلزله ایمن بوده و همچنین خطر آفرین نباشد. در ادامه از وب سایت دالفا به معرفی نماهای آلومینیومی می پردازیم.

مقایسه سایر نماها با نماهای آلومینیومی

در بعضی از نماها مانند نمای سنگی، خطر سقوط سنگ وجود داشته و بسیار خطرناک هستند، همچنین باید اشاره کنیم که قیمت نمای کامپوزیت پنل بسیار بالا بوده و امکان رشد و تکثیر حشرات بسیار است و مقاومت پایینی در برابر ضربه دارد. و اما نمای سرامیک خشک نسبت به سرما و گرما عایق نبوده و با تغییرات جوی امکان جدا شدن سرامیک از سیمان وجود دارد. و نمای کرتین وال برای تکمیل نیاز به شیشه و فولاد اضافی دارد، که این عناصر در برابر عناصر آب و هوایی آسیب پذیر بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد.

علاوه بر این مورد زیرسازی نماهای سنگی، سیمانی، آجری و … نیز بر روی دیوارهای خارجی ساختمان بوده و به دلیل متصل نبودن دیوارهای خارجی به سازه در زمان وقوع زلزله به سرعت فرو می ریزند. از این رو اجزای این نمونه از نماها منطقی و ایمن نیستند. اما باید اشاره کنیم که نماهای آلومینیومی به علت داشتن اتصال درست و مناسب به وسیله پلیت و نبشی به اسکلت ساختمان، از مقاومت بالایی در برابر حوادثی مانند زلزله برخوردار هستند.

نماهای آلومینیومی؛ ساختار مقاوم و با دوام

نماهای آلومینیومی علاوه بر سبکی، می توان به قابلیت استفاده از آلومینیوم در مناطقی با آب و هوای مختلف، ، قابلیت رنگ پذیری، مقاومت به خوردگی و همچنین تولید ساختارهای زیبا و بادوام که باعث استفاده چشمگیر این فلز در صنعت ساختمان سازی شده است نیز اشاره کرد. استحکام بالای این فلز به همراه سبک بودن آن باعث شده است تا تولید نمایی با ارتفاع بلند نیز مقدور شود. به دلیل وجود تنوع در سیستم نماهای آلومینیومی، می توان بهترین نوع سیستم را با توجه به شرایط آب و هوایی و ژئوفیزیکی منطقه انتخاب کرد. یک ویژگی خوب نمای آلومینیومی در ساختمان ایجاد انواع فرم‌های مختلف در آن است. این ویژگی به زیبایی و جلوه نمای ساختمان کمک زیادی می‌کند. تنوع در نماهای آلومینیومی این امکان را می‌دهد تا با سلیقه و سبک‌های مختلف تطابق داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:   انواع نمای فلزی؛ نمای فلزی طرح دار در ساختمان سازی

جمع بندی

علاوه بر مواردی که ذکر شددر رابطه با نماهای آلومینیومی، کاربرد آلومینیوم در بخش های مختلف در صنعت ساختمان سازی، مانند سیستم های حرارتی، سیستم های تهویه، رادیاتورهای آلومینیومی، دستگیره ها و یراق آلات، درب و پنجره ها، نرده ها و حفاظ ها و … نیز به مرور زمان رو به افزایش است. شرکت مبتکر نمای آلومینیومی دنا (دالفا) با تجربه چندین ساله در عرصه واردات و نصب پوشش کلزیپ و ارائه خدمات ارزنده و با کیفیت، پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته است. شرکت دنا با فروش و نصب کلزیپ با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده توسط متخصصین فنی مجرب، در رفع نیاز کارفرمایان در ساخت و ساز کارخانجات، سالن های صنعتی و بناهای مسکونی بسیار تاثیرگذار بوده است. با کارشناسان فنی ما در مورد پروژه ها ، آنالیز سازه و نوع متریال مشورت کنید تا بهترین را به شما پیشنهاد دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.